Методична проблема 2023-2024 навчального року – формування конкуренто-спроможного майбутнього фахівця шляхом впровадження інноваційних технологій навчання та підвищення професійної майстерності викладачів.
Методист Солод Любов Степанівна
Принципами методичної роботи є: системність, послідовність, оперативність, випереджаючий характер, органічне поєднання індивідуальних і колективних форм, практична спрямованість. При організації методичної роботи важливо брати до уваги, що в педагогічній науці відбуваються постійні зміни в обґрунтуванні методик, технологій, методів і прийомів навчання, які потребують уваги тих, хто їх використовує. Опанувати новітні технології і методики викладачам коледжу дозволяє продуктивна співпраця з освітніми платформами ТОВ «Академія цифрового розвитку», «Дія. Цифрова освіта», «Всеосвіта», «На Урок», «Prometheus»; громадськими організаціями та спілками «Платформа Освіти», «Освіторія», «Рух Освіта»; проєктами з розвитку співпраці бізнесу та освіти «Uni-Biz Bridge», «SoftServe, Inc», «UGEN» та інші.
збереження та розвиток творчого потенціалу всього колективу,
запровадження технологій навчання, що ґрунтуються на новітніх методологічних засадах та сучасних дидактичних принципах,
опанування та вдосконалення навичок роботи з різноманітними інструментами дистанційного навчання,
проведення ефективних занять в умовах дистанційної освіти,
активізація науково-пошукової роботи, обмін передовим педагогічним досвідом,
налагодження на постійній основі співпраці з виробництвом на всіх етапах навчально-виховного процесу,
залучення педагогічних працівників та студентів до активної участі у науково-практичних конференціях, форумах, тренінгах, конкурсах, вебінарах з використанням можливостей сучасних інформаційно-цифрових технологій.
Вся робота педагогічного колективу навчального закладу спрямована на розв’язування основної навчально-методичної проблеми – забезпечення якості підготовки спеціалістів, підготовка конкурентоспроможного фахівця.
Напрямки методичної роботи в коледжі:
В коледжі склалася чітка система організації методичної роботи, яка охоплює всі сторони педагогічної діяльності та сприяє реалізації основної навчально-методичної проблеми.
Керівництво і педагогічний колектив перебувають у постійному творчому пошуку продуктивних шляхів вирішення проблеми підготовки висококваліфікованих кадрів для української економіки, нестандартних підходів до організації науково-методичної роботи.
Використання штучного інтелекту в освітньому процесі: засідання методичного об’єднання викладачів
Дата публікації: 26.02.2024
22 лютого відбулося засідання методичного об’єднання викладачів коледжу на тему «Використання штучного інтелекту в освітньому процесі (з досвіду роботи викладачів)».
Сергій Бойко розповів про дослідження в галузі створення штучного інтелекту та зупинився на використанні продукту компанії OpenAI – ШІ ChatGPT, що був представлений широкому загалу 30 листопада 2022 року та доступний для вільного безкоштовного використання. Він провів тренінг, під час якого продемонстрував прийоми роботи з чат-ботом, поділився власним досвідом з його використання для розробки планів занять, створення тестів, контрольних завдань.
Олексій Пристінський провів тренінг, під час якого показав алгоритми роботи з чат-ботом Eskritor, що може використовуватися викладачами та студентами як помічник при створенні текстових документів. Він продемонстрував, як Eskritor генерує текстові фрагменти на задану тематику, що дозволяє суттєво полегшити роботу викладачів при розробці навчально-методичних матеріалів, підготовці доповідей тощо.
Ольга Ситнік поділилася досвідом роботи з онлайн-конструктором LearningApps, за допомогою якого вона створює інтерактивні завдання: тести, кросворди, вікторини, завдання на класифікацію, пазли, часові прямі. Це дозволяє урізноманітнити онлайн-заняття, зацікавити студентів, підвищує рівень засвоєння навчального матеріалу.
Учасники методичного об’єднання отримали цікаву інформацію, яка сприятиме використанню можливостей штучного інтелекту в роботі викладача та удосконаленню освітнього процесу в коледжі.
Удосконалення навичок роботи на платформі дистанційного навчання Moodle
Дата публікації: 16.10.2023
12 жовтня відбулося засідання методичного об’єднання викладачів коледжу на тему «Удосконалення навичок роботи на платформі дистанційного навчання Moodle».
Олексій Пристінський провів майстер-клас, під час якого показав алгоритми розміщення відеофайлів в презентації та створення інтерактивної кнопки для посилання на електронні ресурси. Він продемонстрував прийоми конструювання різних видів тестових завдань, в тому числі нестандартних, застосування яких дозволить викладачам більш ефективно застосовувати методи контролю та закріплення знань.
Сергій Бойко розповів про експериментальний майданчик на платформі дистанційного та змішаного навчання коледжу, який дозволить викладачам потренуватися виконувати в системі Moodle певні дії, які б викладач не наважився виконувати на своїх робочих курсах. Заходячи на тренувальний майданчик «Пісочниця», викладач отримує в цьому розділі права менеджера і може експериментувати з курсами: створення, редагування, додавання користувачів/створення підгруп, архівація/резервне копіювання, відновлення курсу з резервної копії та багато іншого.
Викладачі коледжу знайомилися з новим положенням про атестацію педпрацівників
Дата публікації: 09.10.2023
6 жовтня відбулося засідання методичного об’єднання викладачів коледжу, на якому були розглянуті нормативно-правові засади атестації викладачів згідно нового Положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 09 вересня 2022 року №805.
Методист Любов Солод ознайомила педагогічний колектив із змістом Положення про атестацію, звернула увагу на основні моменти, які потрібно враховувати при проведенні атестації у поточному році. Вона підкреслила, що нове Положення значно розширює автономію коледжів при проведенні атестації та повніше забезпечує захист прав педагогічних працівників.
Вітаємо наших викладачів з успішною атестацією!
Дата публікації: 24.04.2023
Атестація – це завжди хвилюючий захід, спрямований на всебічне комплексне оцінювання педагогічної діяльності викладача, за якою визначається відповідність працівника займаній посаді, рівню кваліфікації, присвоюється кваліфікаційна категорія, педагогічне звання.
21 квітня 2023 року відбулося засідання атестаційної комісії департаменту освіти і науки Донецької області. Засідання проходило в режимі відеоконференції за участі в.о. директора коледжу Воронцової О.М. та викладачів, які атестувалися.
Аналіз підсумків атестації свідчить про професійне зростання викладачів Донбаського аграрного фахового коледжу, які системно підвищують свою педагогічну майстерність, займаються науковою та проєктною діяльністю, постійно вчаться новому та діляться досвідом.
Вітаємо викладачів з присвоєнням заслужених кваліфікаційних категорій та педагогічних звань!
Присвоєна кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії»:
Васюк Станіслав Миколайович,
Журавльов Олексій Олександрович.
Відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії»:
Бовздаренко Максим Русланович,
Києнко Ольга Анатоліївна.
Відповідає займаній посаді методиста та присвоєна кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії»:
Солод Любов Степанівна.
Науково-практичний семінар «Національно-патріотичне виховання в коледжі: виклики та досвід роботи»
Дата публікації: 02.02.2023
2 лютого відбувся науково-практичний семінар «Національно-патріотичне виховання в коледжі: виклики та досвід роботи». Заступник директора з виховної роботи Висицька С.М. розповіла про шляхи реалізації завдань національно-патріотичного виховання студентів в умовах дистанційного навчання. Практичним досвідом організації національно-патріотичного виховання поділилися куратори груп Києнко О.А. і Пристінський І.В.
Викладач історії Ситнік О.В. розкрила можливості формування громадянської позиції та патріотизму під час вивчення історії України і презентувала власні напрацювання у цій сфері. Зацікавленість визвав її досвід організації науково-пошукової діяльності студентів, залучення їх до участі у конференціях, краєзнавчих дослідженнях.
Ловчикова Я.О. поділилася досвідом національно-патріотичного виховання молоді на заняттях з інформатики. Вона висвітила напрями та методичні прийоми, які забезпечують систематичність та результативність її виховної роботи як в аудиторний, так і позааудиторний час.
Педагогічний Оскар: вітаємо переможців «ОСКАР-2022» та долучаємося до участі у наступному році
Дата публікації: 11.12.2022
Державна установа «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти» за наукового супроводу Національної академії педагогічних наук України щорічно проводить Всеукраїнський конкурс «Педагогічний ОСКАР» з метою вивчення та поширення інноваційних педагогічних практик, сприяння розвитку творчого потенціалу, самореалізації та підвищення професійної майстерності педагогічних працівників. Викладачі коледжу є постійними учасниками конкурсу, неодноразово ставали його переможцями в різних номінаціях, їхні роботи занесені до Каталогу кращих конкурсних робіт.
На конкурс «ОСКАР-2022» викладач Станіслав Васюк і методист Любов Солод презентували інноваційний досвід методики створення навчально-методичного комплексу для виконання практичних робіт з дисципліни «Основи комп’ютерної графіки». Представлена робота по суті є орієнтованим на здобувачів освіти навчальним середовищем, що містить різноманітні та зручні інструменти навчання, з широким застосуванням цифрових технологій. Вона отримала високу оцінку та посіла перше місце в номінації «Інновації у створенні й упровадженні сучасних методик, форм, прийомів викладання, навчально-методичного забезпечення, національного й професійного виховання студентської молоді в умовах викликів сьогодення».
Методичне об’єднання викладачів: майстер-клас із вдосконалення роботи в Moodle
Дата публікації: 07.10.2022
6 жовтня відбулося методичне об’єднання викладачів на тему «Удосконалення дистанційної системи навчання у ВСП ДАФК ЛНАУ».
Сергій Бойко поділився досвідом завантаження на платформу дистанційної освіти Moodle вставок (типу «hotlink») зі сторонніх інформаційних ресурсів, (зокрема презентацій, відео), а також показав алгоритм відправки студентам засобами Moodle перевірених робіт із виправленнями, зробленими викладачем.
Олексій Пристінський показав майстер-клас «Як зробити відеозапис заняття?» та продемонстрував різні способи створення скріншоту екрану на стаціонарних та мобільних пристроях.
Учасники методичного об’єднання отримали змістовну інформацію, яка сприятиме створенню якісного контенту для здобувачів освіти, що є особливо актуальним в умовах дистанційного навчання.
Майстер-клас з проведення ефективного онлайн-заняття
Дата публікації: 09.09.2022
9 вересня відбулося засідання методичного об’єднання викладачів коледжу, присвячене втіленню в навчальний процес новітніх технологій освіти. Модернізація освітнього процесу, використання інноваційних засобів навчання – провідна методична проблема, над якою працює педагогічний колектив.
Викладач Станіслав Васюк провів майстер-клас з проведення ефективного онлайн-заняття з використанням сервісів Google Meet та Jamboard.
Усі присутні викладачі коледжу могли почерпнути нові ідеї для своєї роботи, що дасть змогу витиснути максимум ефективності під час проведення власних занять.
Відкрите заняття Олійник В.В.
Дата публікації: 17.02.2022
16.02.2022 р. викладач Олійник Вероніка Валеріївна провела відкрите заняття з використанням онлайнових інструментів: Moodle (платформа дистанційного навчання), Google Meet (інструмент онлайн трансляцій), Microsoft PowerPoint (створення та демонстрація презентацій).
Олійник В.В. продемонструвала методику проведення онлайн лекції з дисципліни «Організація екскурсійного обслуговування» на тему «Методика проведення екскурсій». Мета заняття: продовжити формувати в студентів загальне уявлення про організацію екскурсійного обслуговування, розвивати уміння працювати з термінами, виховувати інтерес до вивчення курсу.
Методика проведення екскурсій в широкому плані являє собою систему завдань і вимог, способів і прийомів показу і розповіді в ході вивчення тем екскурсій, різних за своїм цілям. Методика проведення екскурсій є програмою дії екскурсовода по демонстрації об'єктів, організації їх спостереження екскурсантами, використання певних методичних прийомів показу і розповіді.
Використання презентації дозволило візуалізувати навчальний матеріал. Пояснення викладача доповнювалося демонстрацією тематичних відеороликів: Віртуальна екскурсія. Мукачево, Паланок, Монастир; Екскурсія "Сім чудес Львова"!
Відкриті заняття викладачів коледжу
Дата публікації: 04.02.2022
03.02.2022 р. викладачі Васюк Станіслав Миколайович і Журавльов Олексій Олександрович провели відкриті заняття з використанням онлайнових інструментів: Moodle (платформа дистанційного навчання), Google Meet (інструмент онлайн трансляцій), Microsoft PowerPoint (створення та демонстрація презентацій).
Журавльов О. О. показав можливості дистанційного навчання при проведені заняття з дисципліни «Фізична культура» на тему «Вдосконалення техніки передач м’яча». На початку заняття, спілкуючись зі студентами, викладач підкреслив важливість рухової і фізичної активності, яка є винятково важливим, фундаментальним чинником формування, збереження, зміцнення здоров’я та розвитку людини. Також було зазначено, що заняття фізичною культурою і спортом загартовують тіло і зміцнюють здоров’я, сприяють гармонійному фізичному розвитку та вихованню моральних якостей особистості.
Студенти групи 1М921 прослухали та подивилися навчальні відеоролики з виконання передачі м’яча двома руками зверху над собою та двома руками знизу. Удосконалювати ці технічні елементи в домашніх умовах вони будуть через виконання імітаційних рухів, які потрібно буде зняти на відео та надіслати для перегляду викладачеві. Були обговорені та закріплені правила гри у волейбол, а в якості їх перевірки юнаки отримали домашнє завдання – дати відповіді на 5 питань з правил гри.
Васюк С. М. продемонстрував методику проведення онлайн лекції з дисципліни «Сільськогосподарські машини» на тему «Машини для заготівлі сінажу, приготування трав’яного борошна. Силосозбиральні машини». Використання презентації дозволило візуалізувати навчальний матеріал, показати наглядно будову і технологічний процес роботи кормозбирального і силосозбирального комбайнів. Пояснення викладача доповнювалося демонстрацією тематичних відеороликів: «Технологія заготівлі сінажу», «Робота кормозбирального комбайну КСК-600 "Палессе" SF60», «Автоматична система стеження заповнення кузова транспортного засобу Claas Jaguar» та інших.
Добре продумана структура заняття, інструменти візуалізації лекційного матеріалу, зворотній зв’язок з аудиторією, активність студентів дозволили викладачу досягти поставленої мети – студенти групи 4МЛ21 засвоїли будову, роботу та основи регулювання машин для заготівлі кормів. Ці знання необхідні майбутнім фахівцям для забезпечення заданої якості та максимальної продуктивності.